Stockholms tingsrätt och onanimästare

Hallå allesammans!

Helgen börjar snart göra intrång i mitt liv. Detta kommer bli min bästa fredag på väldigt länge då jag för det första alldeles nyss vaknade och la upp en dubbel prilla under min läpp, och för det andra äntligen kommer börja ha riktig helg. Inget mer gudaliv för mig inte, jag går nu officiellt ner i tid. Jag kände att bladplockandet och potatisrensandet tog kål på mig. Det är inte mänskligt att jobba 35 timmar i veckan. 30 är alldeles lagom. Det kör vi på numera, tycker jag.

Tisdagens arbetsdag slutade precis som jag trodde, jag trampade hem med en bunt sedlar i min mun och visade upp min stolthet från järnhästens mjuka sadel. Var givetvis tvungen att fira löningsdagen med en ostbricka. "Ostbricka? På en tisdag?" hör jag hur alla tänker nu. Till er skulle jag bara vilja säga såhär: "Ja, för helvete!".



Jag höll uppe kniven precis innan kortet togs. Jag kom dock på hur misslyckat det blev sist. Jag la då upp fräcka fingret istället och pekade mot alla kunder. "Kolla på mig! Era usla idioter." sa jag samtidigt som jag tuggade och slaskade högt på en bit salami med ost. Jag fullständigt ägde stället där jag satt med min ostbricka och min pilsner.

När jag kommit hem och duschat bort diverse obehagliga dofter från min kropp stack vi till Viktor Bohman på 25-årskalas. Viktor är vuxen numera. Han bjöd på storfest hemma hos sig till en början med procenthaltiga drycker och gott sällskap. De inneboende i vårt radhus stod för 75 procent av befolkningen. Viktor Bohman (som för övrigt bor med min kära vän och gamla kollega Hanna) fyllde ut de övriga 25 procenten.



Där har vi honom till vänster. Anledningen till att han står precis som Peter gjorde när den där stora spindeln kröp över hans säng är för att precis innan kameran knäppte till hällde Oscar vin på honom. Viktor blev då rädd och ställde sig som en tjej. Oscar däremot hade planerat allt in i minsta detalj och hann få fram sin bästa modellpose där han vinklar ner huvudet lite och kollar upp med blicken. "Jag är snygg när jag gör såhär, det har både mamma och pappa sagt till mig, flera gånger. En gång sa Sanna det till mig också." sa han. Sanna är Oscars lillasyster. Hon har lärt Oscar precis allt han kan.

När vi suttit ett tag och byggt upp ett självförtroende såg jag på Viktor att han satt och tänkte på något. "Vad funderar du över?" frågade jag honom. "Nej, inget." svarade han då. "Jo, men det är okej Viktor. Du kan säga precis allt till mig. Kom igen nu." fortsatte jag. "Ja okej, det är såhär. Vi har ju jättetrevligt nu och allt det där, men jag funderade på om vi kanske inte skulle gå ut till någon festlig krog. Jag har hört mycket om den där wet t-shirt tävlingen ni gick på en gång. Skulle vi inte kunna gå dit? Det är ju ändå min födelsedag." fick han då ur sig.
Jag kollade på grabbarna som också hört vad han sagt. Jag kollade länge på Jon som verkade likgiltig till en början. Men han kunde inte hålla sig. Jag såg det växa fram. Inom loppet av fyrtio sekunder kom det. Hans bredaste leende prydde nu hans ansikte. Ljuset i rummet gick från dovt till bländande. Man såg inget annat än hans vackra, blanka Hollywood-tänder. Vi förenades sen allihop i ett kraftigt jubel. "Det är klart vi ska dit!" skrek Oscar, som faktiskt aldrig heller vart där.



Här står damerna och laddar för att visa upp de obscena gester de lärt sig på tv. Som vanligt tyckte jag detta var väldigt oroväckande. Jag tolererar inte den här typen av beteende. Här står det 200 killar med kamera för att föreviga minnet av när de såg kvinnor med framtiden framför sig förstöra sitt liv. "Usch!" skrek jag högt. De bilder jag tog var endast för att visa för er där hemma hur det är. Vilket djuraktigt beteende som försiggår utan att någon gör något åt det. Vart är de här flickornas föräldrar när de behöver stödet från en klok vuxen person som mest? Det är något som är helt obegripligt för mig, varför ingen säger ifrån. Nej, nästa vecka ska jag dit igen. Och då ska jag skrika ännu högre. Så att folk verkligen förstår.

Dagen därpå var jag illa tvungen att introducera rådjursjakt för Hasse Eriksson. Han älskade det. Jag har aldrig sett en jurist le så mycket som Hasse gjorde när han tog livet av dessa stackars satar. "Bye motherfucker! Go to hell!" skrek han så att alla på lokalpuben reagerade. Hasse skrattade bara. Han skrattade som djävulen med den där effekten de alltid lägger till på film. Jag blev skitförvånad. Hasse bytte skepnad helt och hållet när han höll i geväret. Jag och Jon stötte på problem varje gång det var vår tur för Hasse ville inte släppa bössan. Hasse vann i alla fall inte. Han kom sist. Jag vann, som vanligt.



Igår var det dags för vår nya tradition. Det finns en kinesrestaurang i stadsmiljö där de börjat sälja burköl för två dollar. Fantastisk idé. Det finns ingen anledning till att inte gå dit och det finns absolut ingen anledning att lämna. Vi har stött på några nya bekanta där också. Det var de som skrek dit oss förra veckan. "Two dollar VB! You have to join!" skrek de till mig och Jon när vi traskade förbi. "Fuck yeah!" sa vi båda i kör. Jag utmanade också en av dem till rådjursskytte denna vecka. De dök aldrig upp. Jag ser det som en seger. Men kommer befinna mig på denna restaurang varje torsdag numera. Någon gång stöter jag på dem, och då ska de få se på fan.



Några av grabbarna var tillbaka i alla fall. De ser detta också som en tradition vilket jag gillar skarpt. Inom några veckor kommer vi kunna kalla de vänner. Killen som sitter tredje från vänster, bredvid Jon, berättade om en fantastisk affärsidé han kom på någon gång under förmiddagen. En handtelefon, som man opererar in i handen. Vi berömde honom för idén och skrattade sen högt och pekade. Det fanns så mycket brister med idén. Man skulle också operera bort fingertoppen på långfingret för att trycka in en usb-kontakt. "Idiot!" tänkte vi alla.

Fick också reda på att han en gång haft en annan suverän idé, 3D-filt. Man tar en helt vanlig filt, tror man, och ska sova. Då tar man på sig 3D-glasögonen och så har man en 3D-bild framför sig som kommer från filten. "Skitcoolt! Då kan man ha en naken tjej där som växer fram ur täcket, så känns det som om man idkar älskog." sa han och var stolt över sig själv. "Vanliga människor har upptäckt internet-porr." förklarade vi för honom. "Tro mig, jag vet att det finns internet-porr." förklarade han som om vi var dumma i huvudet. "Vi har redan listat ut det." sa vi lugnt tillbaka.

Ha en angenäm dag!
Med vänlig hälsning
Mannen som en gång blev påkörd av en bil, gjorde en volt och pissade på sig
Freyr

Kommentarer
Postat av: gudrun

ja det var en stor bil och en mycket liten Anton som blev på körd.Du fick plåster på fingret och rena kläder.

2011-03-11 @ 08:45:34
Postat av: sanna

du har rätt! jag har lärt oscar allt han kan, och det är en hel del !! men att jag sa att han var snygg när han gjorde sådär.. nja ;)

2011-03-12 @ 12:53:03
Postat av: Daniel Viklund

Hej Freyr!

Träffade din mor och lillasyster på Maxi tidigare idag, de rekommenderade din blogg, efter det had jag inget val. Har varit väldigt skeptisk till bloggar, men din blogg gav mersmak =)Kommer läsa den fler gånger!

Tack för trevlig läsning

/Daniel

2011-03-12 @ 18:31:54
Postat av: freyr

gudrun: det var faktiskt gips och det gjorde skitont att bli påkörd .



Sanna: du har lite mer att lära honom. och han är väldigt snygg. men ack så vilsen.



Daniel: Tjena mannen! fan vad kul att höra från dig. jag ser det mer som en dagbok av högsta kvalitet. välkommen i gänget!

2011-03-13 @ 13:45:17
Postat av: gudrun

förlåt klart det var gips och ont gjorde det både i kropp och själ. jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv och aldrig sprungit så fort heller när jag såg dig bli på körd.. kram

2011-03-15 @ 09:00:45
Postat av: Pettas brossa Hassi

Jag kan se det framför mig som om jag själv var där när Jon först tittar dig sint i ögonen och sen leendet börjar sprida sig! "Och jag, jag vill ha en paj" säger han ofta efter det.

2011-03-16 @ 09:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0