Drömliv och rättvisa

Chop allesammans! 

Ni har tidigare hört att jag är fattig som de snälla i Robin Hood och kanske måste börja tänka på refrängen. Nu är detta mer sanning än någonsin. Vaknade upp en morgon, törstigare än vanligt och mådde lite dåligt, och gick in på min internetbank för att kika över finanserna lite. När jag loggat in och nypt mig i armen för att se om det var en mardröm eller inte började tårarna rinna längs mina kinder, dryga tre schalakanslakan kvar i kassan. Livet hade nått botten, gatan var ett faktum. Jag kände att jag måste ut och leta upp lite kvalitétswellpapp jag kan använda som täcke, kanske en stylad kundvagn jag kan ha alla mina ägodelar i, ett par fodrade vinterskor och en trasig nike-jacka som kan pryda min kropp. Allt detta satt jag och planerade in i minsta detalj. 

Jag skrev ner en liten lista med saker som skulle kunna vara nödvändiga att ha med sig om man ska sitta på en trottoarkant hela dagarna. Givetvis skrev jag jättelöst så att blyn i pennan ska kunna hålla extra länge. Det är såna här saker man måste tänka på när det krisar, dra ner på utgifterna, använd allt du äger smart och gör upp en budget som du måste följa. min budget ser ut som följande:

  • Två rostade mackor till frukost med endast smör, vatten att dricka till det.
  • Gå vart jag än ska. Även om det är jättelångt.
  • Måltid för max 5 dollar max en gång om dagen, vatten att dricka till detta.
  • Inga procenthaltiga drycker, om det inte är absolut nödvändigt och man känner att läget verkligen kräver en öl eller sex.
  • Dra in på shoppingen. Om man klarat sig förut med att ha samma tröja under sex års tid känner jag att detta inte borde vara något problem.
  • Inte börja med kokain. Precis som föregående punkt bör detta inte vara några konstigheter eftersom jag aldrig ens sett en påse med kokain i hela mitt liv.
  • Inte använda kondom. Gummi kostar ju också pengar. Punkterna börjar spåra ur lite nu, när skulle jag ens behöva använda kondom? Man heter ju inte Casanova i andranamn.
  • Sova bort hela dagar.

Så ser min framtid ut nu. När man har obetald semester när ekonomin redan är knagglig får man inte räkna med annat än att det slutar i katastrof. Tankarna går iväg väldigt, väldigt långt och man vet inte vart man ska börja för att rätta till det hela. Man vet inte ens vad det finns för alternativ för att rätta till det hela. Livet känns bra hopplöst ibland. Men nu har jag gjort mamma Gudrun orolig i alla fall. Det tycker jag är skönt. 

Hejdå!
Mvh Freyr

Kommentarer
Postat av: gudrun

hej min son igen

nej det här är inget att oroa sig för du har bra planer så det kommer nog att gå bra.Men bara att du inte gör som Robin Hood tar pengar ifrån de rika och ger till de fattiga det är nu inte så värst populärt.

kram mamma

2011-01-06 @ 20:24:08
Postat av: Fröidh

Living the dream verkligen. Man kan nästan tro att du lärt av den bästa. Du slipper snö och skottning iaf :-)



Simma lugnt!



/N

2011-01-07 @ 09:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0