Fnissattack och kändisskap

Hejsan allesammans! 

Man skulle kunna säga att den här dagen har vart rätt bra. Riktigt bra faktiskt. Gårdagen också för den delen. Lite tröttare stämning igår, men det var ändå trevlig tillställningar. Det har vart sommarens två varmaste dagar hittills, åtminstonde 35 grader och klarblå himmel. Vi stack ner till den lokala poolen för att ta oss ett dopp och sola våra svenska ryggar. Jag är helt illröd över hela kroppen nu. Har en vit linje efter mitt halsband och ryggen ömsar. Jon fick en rödlätt ton men klarade sig ganska bra. Oscar hade jobbat till sent så han orkade inte hänga med när det var som varmast. Klarade sig utan några som helst problem. Anthony valde att smörja in sig med kokosolja. Jag tyckte han var lite lätt dum i huvudet för det gör man bara inte om man är rädd om sig själv. Märkte sen att han förmodligen har någon form av nordafrikanskt ursprung för han brände sig inte det minsta. Han är totalt kolsvart numera. Om man ändå hade pigment... Som Anthony. Anthony hade också mest energi av alla och drog några snabba krål-längder. Enligt egen utsago simmade han lika snabbt som Therese Alshammar. Ingen annan trodde honom. Han grät då en skvätt och gick hem före oss andra. 

På tal om Therese Alshammar så har vi stött på samma problem som henne. Ni minns den där gången i OS i Peking 2008 då hon laddade inför semifinalen och hennes baddräkt sprack. Såhär besviken var hon då på Speedo. 



En bild säger mer än tusen ord. Ungefär lika många ord snurrar här i Therese Alshammars huvud. Hon säger i en intervju att hon inte ville böja sig framåt som resten av flickorna. Det kan jag förstå. När man har så många kameror runt sig som under de Olympiska Spelen vill man ju inte gärna skylta med daimkrysset. Hon sprang snabbt och bytte, sprang tillbaka till sin startpelare, hoppade i och slutade på plats nummer sex i loppet. Sorgligt. Noll OS-final för vår svenska stjärna det året. 

Hur som helst. Våra problem är följande:



Min jeansskjorta av äldre modell blev av med hela sin torso. Drog på mig den en dag och blev minst sagt förvånad. Kom sen på att om jag köper den där linneskjortan jag visat tidigare så skulle jag nog kunna lösa problemet hyfsat i alla fall. Ska fundera på den saken ett par dagar. Måste be om att få återkomma om detta. 



Oscar blev idag av med översta knappen på sina jeansshorts. Tråkigt läge. Vet inte om detta beror på halvdan lågpriskvalité eller för att han dricker fjorton öl fyra dagar i veckan. De trillade inte ner i alla fall, även att knappen lossnat. Tyder helt klart på alternativ nr. 2. 



Längst ner på mina enda par långbyxor. Dessa byxor fick jag av Goliat som stal dem från sin brorsa Fille. Hålen blir värre och värre varje gång man kliver i dem. Sen om man inte riktigt tänker på att vika upp dem lite då och då så hamnar den lösa delan under skon vilket resulterar i att det även då blir värre. 



Jon blev också av med knappen på sina shorts. Han skulle böja sig lite framåt så var den historia. Han säger att han ska reklamera shortsen när han kommer hem. "Såhär ska det fan inte gå till!" skrek han. "Nej det är avskyvärt... Du äter ju ändå bara fem varma mål per dag. Det bör vilka knappar som helst klara av." svarade jag då. Lösningen blev nyckelring. Inte Jons idé. Freyrs idé. Så ni vet. 

Vi fortsätter ändå att använda våra kläder. Man lever ju inte direkt Therese Alshammars liv som kan springa iväg trettio meter för att hämta ett nytt exakt likadant plagg. Vi andra får ju gå med våra smutsiga eller trasiga kläder utan att ens ha möjligheten att handla upp oss. Men vad gör väl det? 

Smutsiga ikväll gick vi en sväng till Opera bar. Jons bror Sebbe ska åka hem till Svedala om två dagar och hade en liten avslutningsceremoni där för att träffa sina Australien-funna vänner en sista gång. Med tårar rinnande längs kinderna traskade han runt där och kramade alla. Det var en sorglig syn tyckte jag. Fram till att jag kom att tänka på allt ont han gjort. Han har vart som en finne i röven på en cykelsemester ända sen jag satte min fot i det här landet. Tillsammans med brodern Jon valde han ut mig till offer för diverse kränkningar. Ensamma är de helt okej, men tillsammans... Fy! Jag skrattade högt inombords när jag kom på att nu är det inte långt kvar tills man får vara sig själv utan att man får en känga i ansiktet. Känns otroligt bra. För bra för att vara sant. Enastående. Underbart. Sagolikt. 

I morgon har vi en ny dag, vilket medför nya möjligheter. Man kanske skulle ta tag i morgongymnastiken och leverera några längder i poolen. Jag är riktigt dålig på att simma men funderar på att bli bättre. En dag kanske man kan säga att man är lika snabb som Therese Alshammar och verkligen mena det. När man tänker på det får man fjärilar i magen. Om man ändå vore som Therese Alshammar. Om man ändå fick stå bredvid Therese Alshammar en kort stund. Då hade livet vart bra. Oj, vad bra det skulle vara. Helt fantastiskt. 



Oj, vad livet är bra. Livet är helt fantastiskt. 

Ha en god måndag! Försök ha en bra tisdag!
Med vänlig hälsning
Therese Alshammars nya pojkvän
Freyr

Kommentarer
Postat av: Fröidh

Mycket som händer för er... :)

Speciellt stycket om baddräkten var läsvärd. Hade jag haft er adress, eller om ni ens haft en adress så hade jag skickat dig en hajdräkt direkt.



Hälsa T ;)

2011-01-31 @ 18:24:07
Postat av: freyr

Anton Freyr Jakobsson

3/32 ross st

forest lodge NSW 2037.



Vi har tappat bort nyckeln till postlådan men fixar en ny inom en snar framtid. någon måste få tummen ur bara. men en hajdräkt är mer än välkommet måste jag säga.



T hälsade tillbaka

2011-02-03 @ 01:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0