Mordhot och potatisgris

God afton allesammans! 

Se där, här sitter Anthony och Jon i baksätet på en polisbil...

Idag hände något som inte får hända. Vi blev utsatta för ett rånförsök. Efter en hård dag på arbetet och en nära döden upplevelse på väg hem, där jag blev räddad av en pub, la jag mig och sov i en halvtimme. När jag vaknade upp och tagit en uppfriskande dusch kom vi på att vi måste hitta på något, det är ju trots allt lördag. Vi beslutade oss för att ta bussen in till stan och ta oss en kopp kvällskaffe med tillhörande kaka. I sällskapet var det jag, Anthony, Jon och Sebbe. 

När vi sen åkte hem hoppade jag, Anthony och Jon av och Sebbe åkte vidare. Precis när vi klivit av bevittnade vi ett precis avslutat krogbråk. Poliser stod där och lugnade ner alla inblandade. Vi bestämde oss då för att gå igenom en lite park och gunga en sväng. Vi var lite trötta i benen och behövde vilan. När vi satt där och chitchatade lite ser vi att det kommer fram en aborigin ur mörkret. "Ni vet att det är hyra för att vara här va? Ge mig en cigarett!" väste han högt. "Jag har inga cigaretter till dig." svarade jag då med min mörkaste röst. "Ge mig pengar så istället!" fortsatte han. Jag fortsatte prata med min mörkaste röst och förklarade att jag inte heller hade några pengar till honom.  Han stack då över till Jon och frågade om pengar, som inte hade något. Slutligen tog han sig över till Anthonys gungande hängmatta. Där började det bli lite mer aggresivt och abbon ställde sig jättenära och blev arg för att Anthony gungade in i honom. Han stannade då Anthonys gunga med all sin kraft, Anthony var nära på att trilla ur och blev rosenrasande. "What the fuck are you doing! Stop it! Go back to your friends!" Abbon gick då över till Jon igen och sa att han visst hade pengar till honom. Började visitera honom och grejer. Jon tyckte detta var obehagligt och sa också det till honom. Abbon kom då tillbaka till mig och visiterade mig också. Hade under tiden också hotat oss alla tre med stryk. "I will fuck you all!" sa han på ursprungsengelska. Hävdade att han skulle bränna mig i ansiktet med en cigarett också. Väldigt jobbig kille. 

Efter att han stått och gormat utan anledning och vi inte visat några tendenser till att vilja börja med handgemäng gick han in i mörkret igen där hans vänner väntade på honom. Anthony kom då på att vi skulle anmäla killen, polisen var ju bara hundra meter därifrån. Han lyckades haffa en kärra och vi fick berätta lite om händelsen. Därefter kom det en till polisbil. De jagade killen och fick fatt i honom. Han sitter i skrivande stund i häkte 3 km härifrån och ska sitta där till klockan sex på morgonen. Tji fick han. Så går det när man bråkar med fel grabbar! Yeah!

Vi däremot hade det nästan lika jobbigt. Vi fick hänga med in till stationen och dra ett vittnesmål. Där berättade man allt man precis vart med om. Rätt avslappnad stämning ändå och vi kommer kanske få sitta i Australisk rättegång. Det vore ju ganska häftigt. 

Här kommer ett litet utdrag från Anthonys vittnesmål:

About 00:15am a male who is unknown to me of aboriginal appearance dark skinned, approximately 190cm in height, overweight, short hair, about 20 to 22 years of age, wearing a white shirt, blue shorts and white shoes approached Freyr. I heard the male say to Freyr that he would punch him in the face and he has to pay rent because this is my park. The male was touching Freyr's pockets, asking him for cigarettes and asking him for money. Freyr told the male he didn't have any money.


Och det var ju sant. 

Vi kände oss lugna och trygga när vi fick skjuts tillbaka hem till vår kära övervåning. Efter ett tag kom jag på att poliserna kommer ju inte följa efter oss och skydda oss i morgon, men abbon däremot är nog ute och ränner i morgon igen. Jag kommer inte kunna sova på väldigt många nätter nu...

Jag är rädd.


Hoppas ni känner er trygga. Det var trevligt att lära känna er. 

Ha en bra lördag!
Med vänlig hälsning
Er granne vid altaret
Freyr

Kommentarer
Postat av: gudrun

hej ta på dig kalsonger kära son det är trevligare!!



hälsningar mamma

2011-01-15 @ 19:36:45
Postat av: Calle

Du borde påmint mannen om att vita inte behövt betala hyra sen 1788

2011-01-25 @ 11:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0