That could även happen to the best.

Heeeej Bloggeeeeeen!

Idag har det varit en mycket bra dag. Den startade med att vår egen stjärnkock Anton väckte mig och Josef med frukost på sängen. Frukosten bestod av pannkakor och iste. Anton sa att han hade varit uppe hela natten och stekt dom. Men jag tror att han kanske gick upp 8 eller 9.

Efter den stabbiga frukosten bar det av till ett medical centre för att låta en doktor ta en titt på min fot. Det var ingen skillnad mot att gå till doktorn hemma. Dom studerar foten lite, klämmer lite på den, viker den i omänskliga vinklar och frågar om det gör ont. Det gjorde ont. För att sedan konstatera att det nog inte är någon fara och räcker med att vila lite.

Ni kanske undrar hur jag kom till denna doktor, det ska jag nu berätta för er. När vi gick på gatan och frågade efter vägen till närmsta medical centre så snappade en skön kvinna vid namn Anna Montgomery upp detta och drog mig i båda armarna in till sin bil. Hon körde oss då till ett medical centre nära hennes hem. Anna visade oss sedan runt i staden Sydney där vi fick se två olika stränder, dricka 3 koppar kaffe, känna att vi verkligen levde och se vart Sebbe jobbade. Hon tog oss också till det stadiet där vi för första gången fick praktisera vår engelska. Hur skulle hon annars förstå vad vi hade att säga? Anton hittade snabbt sin grej, att översätta svenska uttryck till engelska. Han tyckte han var kung. Asså verkligen grym. Jag tyckte inte det. Bedöm själva. Jag citerar:
"That could även happen to the best"
"Damagehappines is the only true happiness"
"He is like an acne in the ass on a bikeride"


Pga. dålig internetuppkoppling kan jag bara bjuda er på en bild idag.

Josef hittade även sin grej. Han valde att vara tyst och övervaka. "Snappar upp ord så jag kan delta i nästa konversation" var hans svar på frågan varför han var tyst hela tiden.

Dom där stränderna jag nämnde, vi började med att åka till Coogee beach där åt vi lunch. Det var gott.
Nu får jag inte skriva mer för alla är hungrig och gråter likt nyfödda barn.
Men efter Coogee åkte vi till Bondi beach. Blev inget bad då det blåste lite för mycket. Men ändå en väldigt härlig dag, mycket tack vare Anna, hennes bil och hennes kännedom av staden.
På återseende.
Yours truly,
Simon


Kommentarer
Postat av: Jakob Jonsson

Ni får gärna säga vilka som finns med på bilderna ... Ett litet tips bara från en som kan ...

2010-10-17 @ 10:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0