Man hinner inte med allt man vill göra

Tjena allesammans!

Idag är en sån där dag som många i Grönland bara drömmer om att få uppleva, ca 25 grader varmt, helt godkänd vårvärme, klarblå himmel med lätta pustar från de sju haven. Med andra ord en perfekt dag för att ligga på stranden med en iskall procenthaltig dryck i näven och ett nöjt "businessman"-leende på läpparna.

Så gjorde inte vi. Igår var vi på en krog kallad The Gaff där vi hade hört från vår nya Irankompis Raman att det skulle vara wet t-shirt tävling. 3 glada män i 20 års åldern tänker med fel huvud i detta läge och går givetvis dit. Raman kan sin sak och efter en timme eller stod man där i havet bland mestadels det manliga könet och kollade på unga vilsna själar med vit t-shirt och ingen behå och låter en annan person hälla vatten på t-shirten vilket resulterar i genomskinlig t-shirt, synliga baloobas och ett jubel i ca 180 db. "Take shirt off!" skrek de flesta, "Take down the girls!" skrek jag. "They are going to regret this tomorrow, what have you thougt if this was your daughter?". Ingen lyssnade på mig utan tjejerna tog en efter en av sig tröjan. Jag kände mig äcklad, vem tillåter sånt här?

Efter showen kom alla tjejer fram till mig och började antasta mig. Jag kände mig förolämpad och snuskig. "can we sleep at your place?" sa de alla i kör med en stämma likt en kör med änglar. "It would be nice to lay down and talk to you girls the whole night and maybe have a pillowfight in only underwear, but my roommate Ben is going to work tomorrow and must go up early." De tissade då iväg och jag tog mitt pick och pack och drog hem.

Allt detta resulterade i att jag vaknade ganska sent med ett knaggligt huvud. Törstig var jag också, Goliat likaså. Jon däremot var pigg som en lärka och valde att sticka ut på en löprunda. Goliat var under tiden och köpte varsin colaburk till mig och honom. Jon kom tillbaka, Goliat satt och drack cola och tvingade Jon att göra situps, rygglyft, armhävningar, handtag, famntag, klapp eller kyss. Vi gick sen upp vid ca 12 och gick ut i det underbara vädret, hann ca 4 meter där vi stötte på 3 stolar och ett bord. Där drog vi fram spelkorten och lirade i en timme. I skrivande stund har vi ätit spaghetti med köttfärssås och kryddat lite med parmesancheese.

Med detta vill jag bara säga att vi måste ta vara på den tiden vi har. Vi har bara en tid, och den tickar. Rätt som det är sitter man där, har hunnit fylla både 40 och 50 och ens största nöje är att ta den där lilla stänkarn på fredag kväll för att sen göra allt det där man måste göra.

Tack för ordet.
Mvh Freyr

Kommentarer
Postat av: islandmountain

haha så jävla fin blogg! känner mig dock lite nere efter att ha läst det sista lilla stycket, undrar varför.. ha det fint grabbar!

2010-10-20 @ 15:48:11
Postat av: kikki

Ja ha inget o säga mer än att jag saknar er hejdå

2010-10-20 @ 23:47:29
Postat av: kikki

Ja ha inget o säga mer än att jag saknar er hejdå

2010-10-20 @ 23:48:05
Postat av: kikki

ja ha inget mer o säga än att jag saknar er hejdå

2010-10-20 @ 23:49:26
Postat av: ellen

ni ska få se på spelkort när anthony kommer ner :) en liten julklapp till er alla :)

saknar!!

2010-10-25 @ 00:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0