Händelserika dagar och halloweenfirande

Hej allesammans!

Får be så hemskt mycket om ursäkt för att det inte uppdaterats som det ska de senaste dagarna. Vi har haft mycket att göra. Fruktansvärt mycket att göra.

Vi har kommit hem från Blue mountains som var ett bra ställe. Tre dagar sen vi kom hem därifrån och vi har fortfarande inte fått hem våra bilder, som är beställda från den lokala fotobyrån. Vi har en en gång vart på bandet Set sail's spelning på en hotellpub. Vi kan nu alla deras låtar utantill. Goliat säger att han kan det också men han sjunger fel. Påstår att det är så låten skulle gå från början men det är det inte. Han ljuger, och han vet att han ljuger.

Med på denna spelning hade vi med oss Frank, en man i sina bästa år från staterna. Eller "the states" som vi säger här nere. Jon tycker att han är lik E-type i profil. Jag tycker också det men ser även lite Jörgen Jönsson i honom. Kommer upp en bild på mannen inom en snar framtid. Frank är för övrigt en riktig stjärna. Han kom till oss när vi satt och lirade kort och frågade om han fick vara med. Vi sa först: Nej! Vi ska vara ensamma. Frank började då gråta och Goliat "tröstarn" "spridarn" Sollenby tjatade på mig och Jon och tvingade oss att säga ja till Frank. Han fick det. Vi lirade några omgångar och Frank gav ett bra intryck. Han pratar som få och gör saker. Vi har en tendens att sitta still. Goliat har en tendens att sova bort alla dagar. Då får man inget gjort.

Vi har vart på Zoo med Frank, Taronga zoo mitt i Sydney. Det var en spännande upplevelse. Det enda Goliat har pratat om de senaste dagarna är historien om när han klappade en känguru. Det enda Jon har pratat om var när han hittade 20 pix på marken och gick och köpte sig en Coca Cola. Efter att han köpt den sa han: Som hittat! Efter att han berättat klart säger han alltid: Där fick ja till det du! Jag ler alltid till honom när han berättar det och säger: Ja Simon, där fick du till det. Simon ler då sitt bredaste tillbaka.

Igår var det Halloweenfirande på vårt hostel med utklädnad och grilleri. Man fick stå på led med kostym och ta en tallrik. På bordet stod det stekt lök, en korv, lite sallad och dressing. Jon tog 2 tallrikar, "Då slipper man gå flera ggr" sa han och log sådär brett igen. Till råga på det hade han jordens absolut fulaste mössa på sig tillsammans med ett linne och gröna shorts uppdragna till naveln. Jag tog då ingen mat utan snodde Jons ena tallrik och åt upp den. Jag log då åt honom och sa: Så slipper man gå flera ggr. Där fick jag till det! Livet leker. Under tiden detta inträffade satt Goliat ensam på en stol. Han kom fram till mig idag och frågade: Fick man ta mat från det där bordet igår? De hade nämligen sagt varsågod på engelska så han kopplade inte det.

Idag sitter vi i en park utanför Sebbes hus och skriveriar lite. Solen lyser och himlen är blå och det springer hundar och sånt nära oss. Det landade en fluga på Sebbes tand nyss också. Jag såg det inte, men Jon sa det till mig.

Ha det fint!
Mvh Freyr

Kommentarer
Postat av: ellen

hade gärna sett en grattis hälsing från er till mig dagen till ära! men ja hoppas ni tänkt på mig iaf!! Kraaaaam

2010-11-01 @ 03:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0