Vilsna sjalar och daliga magar

Hej allesammans!
Aterigen vaknar man pa tok for tidigt, ar nu lite av en rutin for mig. Aven att man kommer hem nar natt har blivit dag sa vaknar man givetvis tidigare an klockan ens borjat fundera pa att ringa. Ratt skont ibland att ga ut och traska och ta en kopp kaffe i morgonsolen men framat kvallen kommer man pa att man inte ens kan halla ogonen oppna. En gang nar jag vaknade tidigt sa kopte jag en gra t-shirt och en flaska schampoo eftersom Goliat tappat bort mitt. Idag kopte jag bara en flaska med vatten. Sen fick jag en gratis slush ice pa 7 eleven for det var tydligen deras dag idag. Givetvis tackar man och tar emot for att sedan upptacka att den var pissacklig och man blir tvungen att slanga den stenhart ner i en papperskorg.
Nu kom jag tillbaka till vart hostel och laste lite jnytt. Sorgligt att Robinson-Christian ska lamna staden och att han haft ett sa tufft liv i var stad. Vart var artikeln om Goliat nar han flyttade fran stan? Han har ocksa blivit kallad olampliga saker av framlingar och fatt ol hallt over sig pa krogen. En gang fick han det mitt pa dagen ocksa, under en familjemiddag. Han vill inte saga vem det var som hallde men jag tror det var David.
I skrivande stund ar jag helt ensam, bredvid mig sitter det tva kvinnor och talar ett frammande sprak. Det ar svart att hoppa in i konversationen nar man inte riktigt kopplar helheten av samtalsamnet. Goliat ligger och sover och Jon ar ute pa egna aventyr. Jag har inte sett honom pa flera timmar. Funderar lite pa att ringa och se om han lever men jag har ont om pengar pa mitt kontantkort sa jag tror inte det kommer bli av. Han ar trots allt en vuxen sjalvstandig man i sina basta ar.
Senare idag kommer vi ata ett av vara gratismal vi fatt av vart hostel. Darefter ska vi ringa en forhoppningsvis framtida arbetsgivare dar vi ska plocka lite lok, alternativt bomull. Han bor en bit harifran men han var tydligen nagon form av agent som har massa polare som ager farmer. Later lovande sa vi ska svanga forbi honom i borjan pa veckan.
Litet inspel:
Tank er att ni ar pa Mcdonalds for att ta er en liten bit exotisk mat, under maltiden blir ni storda av en kille som nyss kopt ett happy meal och visar folk vart man tar salt, peppar och sugror. Som senare gar ut ut for att bli omkullknuffad av en man som inte vill krama honom. Sen ser ni honom bli forbannad och ska sparka ner en san dar gul skylt som varnar for halt golv, halkar stenhart och landar helt utslagen pa rygg pa golvet, forsoker kravla sig upp med hjalp av en stolpe men golvet ar halt sa han far inget grepp, istallet valjer han att oppna munnen for att borja hangla med stolpen som om det vore en kvinna av dess basta sort. Darefter blir han utslangd av en knegare.
Har ni forestallt er scenen i huvudet? Jag och mina tva anhangare har varit med om precis det har. Visst ar det haftigt?
Nu ska jag ga och fa saker gjort. Formodligen kommer jag lagga mig i en sang och stanna dar nagra timmar.
Ha en angenam sondag!
Mvh Freyr

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Underbara inspel Anton, visst är det häftigt haha =)

2010-11-11 @ 23:57:54
Postat av: Jakob

Hej, vännen! Jag saknar mer att läsa! Vad gör ni? Har ni så ni klarar er? Får ni något jobb? Söker ni jobb???

Hälsningar från Din orolige far.

PS. Jag har lite nyheter nästa gång vi ses på facebook. Ds.

2010-11-13 @ 17:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0