Coolangatta

Coolangatta. Smaka pa ordet Coolangatta.
Ligger det inte helt perfekt i mellan tungan och gomseglet?
Det tycket iallafall vi. Sa vi tog varat pick och pack och flog norrut. Val framme mots vi av hoga byggnader precis vid stranden. Klarblatt vatten med surfarvanliga vagor. Behaglig temperatur. Palmer. Frascht rum med god doft.
"Har kommer vi trivas" enades vi om. Vi sa det inte till varandra men vi nickade instammande.
Men vilket anticlimax! Hela byggden sover klockan 21.15. Vi har sett fyra personer. 2 av dom jobbade pa restaurangen dar vi blev serverad halvhjartad grekisk husmanskost. En uteliggare. Och en receptionist.
"Har vill vi inte stanna" enades vi om. Vi sa det inte till varandra men vi nickade instammande. Anton tog seden dit han kom och gick och la sig for att sova. Jag och Golle trotsade och stannde uppe en timma extra.
Imorgon ska vi prova stranden och havet. Jag satter 10 cent pa att det inte ar halften sa bra som det ser ut.

Nu blir vi tvingade av den redan namda receptionisten att ga och sova. Sa det ar nor bast vi gor det.

Mina vanner, vi hors!

Simon.


Kommentarer
Postat av: Simon

Äre inte? Jo de ere. Allt tyder på det..

2010-11-03 @ 13:52:35
URL: http://Eminem.com
Postat av: Jakob

Mina vänner! Vad jag förstår er besvikelse. Visst känns Coolangatta som ett ställe där man festar fram på småtimmarna. Men tänk på att ni är på andra sidan jordklotet. Dom kanske har vänt på dygnet också! Så medan ni har sovit har stan dansat!

Ha det bra. Det är underbart roligt att läsa er blogg. Det känns nästan som om man var med. Ni skriver bra och jag tycker ni ska skriva ännu mer, faktiskt!

Lycka till på fortsatt vift!

Jakob (Antons pappa)

2010-11-04 @ 09:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0