Spöregn och biofilm utan text

Tjing!

Igår var en sån där dag man bara vill somna in och hoppas på att nästa dag blir bättre. Vi vaknade relativt tidigt för att klä på oss shorts och t-shirt, smörja in oss med solskyddsfaktor 75 och sticka iväg till stranden. Tji fick vi. När vi tog första klivet ut i den friska luften med våra beachsäckar och badlakan möttes vi av ett pissregn som aldrig tog slut. Vi fick helt enkelt gå tillbaka in på vårt rum, Jon torkade av mig all solkräm med en torr handduk och hjälpte mig att ta på mig långa kläder i stället.

Sen kom vi på den här idén: Vi drar in till stan och försöker hitta lite jobb.

Vi hoppade på buss nr 431, stämplade våra kort och åkte i ca 15 minuter. Vi hoppade sen av och hittade en backpackerförening där vi skrev in oss som medlemmar. Vi har fått lite inlogg där vi kan hitta jobb och de ska kunna hjälpa till med det också. Under mitt första dygn som medlem har jag redan känt av dess starka effekt. Skickade en ansökan som statist i diverse olika tv och reklaminspelning igår eftermiddag. I morse ringer en glad kvinna och jag svarar glatt. "Hey this is Freyr". Hon ska ha skickat ett mail till mig med ett formulär som jag ska skicka in tillsammans med bilder. Efter det får man gå på en röd matta som kantas av fotografer varje gång man ska ut på krogen. De har lovat mig att jag kommer bli miljonär också, vilket jag tycker skulle vart ganska trevligt.

Nu har dock Jon köpt flygbiljetter till hela gänget som vi ska använda oss av i morgon eftermiddag. Vi ska åka till Gold Coast och känna på det livet lite. Noll mer Sydney förrän i december förhoppningsvis då julen är kommen. Men det är ett framtid problem. Först ska vi jobba lite med att plocka frukt eller ta hand om grisar eller något. Jag ska ringa tv-teamet tidigt i morgon bitti för att se om vi inte kan flytta studion dit.

Idag har vi vart på bio. Vi köpte en biljett till Social network, rätt bra film. När den var slut stannade vi kvar där inne och kollade på Paranormal activity 2 också. Varför se en biofilm när man kan se två? Paranormal filmen var dessvärre en riktig stämningsdödare. Kom på att jag aldrig mer ska kolla på skräckfilm. Goliat var för övrigt inte med på bio för han gillar inte att gå upp tidigt. Han skulle sett den andra filmen med oss men försov sig med några få minuter. Han gick då in till en spelhall och spelade lite bilspel och testade också på diverse olika maskiner. Han fick 34 frispel i en maskin men visste inte hur man skulle använda dem. Nu har han en bunt med 34 papperslappar.

Nästa gång vi hörs är vi i ett förhoppningsvis varmare klimat.
På återseende!
Med vänlig hälsning/Best regards
Freyr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0