Överslafen

Hejsan allesammans. Ni vet vid det här laget att vi lever i en campervan. Det är så smidigt upplagt att när det är dags att sova förvandlas matbordet/vardagsrummet till en säng. Och vinden förvandlas till en säng. Den har jag blivit tilldelad. Den består av 3st träskivor och lika många dynor. Träskivorna bildar funktionen medan dynorna är tänkta att stå för komforten. Problem 1 är att dynorna inte är tillräckligt långa utan sträcker sig bara ner till strax ovanför knävecken. Problem 2 är att dynorna är ca 5cm tjocka. Noll komfort. Det som är bra med den här sängen är att man kommer tillräckligt nära taket för att använda det som täcke. Mycket användbart då vi fick en sovsäck för lite.  Första natten vaknade jag gapandes och skrikandes av panik till den milda grad att Josef var tvungen att komma upp och hålla mig och lugna ner mig. Efterföljande morgon frågade jag anton  om han ville byta. Han väste nej på ett hotfullt sätt till svar. Återigen fick josef komma och hålla om mig. Efter det har jag inte vågat fråga igen. Så Nu har jag nackspärr och ryggont på daglig basis. Men vad gör väl det när det är 35 grader, strålande sol och man är på väg till stranden? Ingenting, ingenting alls. Mvh Simon

Kommentarer
Postat av: Mamma Jon

Är överraskad å glad över att du skriver bloggen oxå. Du gör det bra - med drag av, men bara ett drag av- pappahumor...

2010-11-18 @ 07:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0