Nitlott med bra avslutning

Tjingeling allesammans!

Fint vader, lika varmt som de dar tva veckorna vi hade i Sverige i somras. Solen star mitt pa himlen sa man bara har pyttelite skugga under sig. Som toppen pa isberget ar det inte ett moln pa himlen. Exakt sahar hade jag det nar jag vaknade i mitt kvava hus i morse. Jon hade redan lamnat mig for att tjana lite pengar till hushallet och jag gick och kissade pa en offentlig toalett. Pissoaren ar i cement, finns bara kallvatten att vaska handerna med och tvalen ar standigt slut. Dromliv? Jag har aldrig haft det battre.

Igar var jag pa den dar andra intervjun som jag talat om tidigare. Hoppade pa bussen vid kvart over atta, hoppade av pa centralstationen, gick i jordens trottaste tunnel for att sen ga vilse nar jag nastan var framme och kom for sent. Detta var dock okej eftersom festen inte hade borjat pa arbetsplatsen annu. Nar man suttit ner en stund fick man traffa en kille i svarta, fina byxor och skjorta. Sjalv hade jag smutsiga skjorts och t-shirts pa mig. Vi traskade ner mot storstaden tillsammans med en annan som ocksa sokt jobbet och tva killar till som knegade. Val framme pa destinationen, som var i en korsning framfor en staty forestallande drottning Elisabeths mamma, tog de tre arbetarna pa sig en rod roda korset t-shirt och bara stoppa folk som var pa vag till jobbet. "Vad i helsike ar det har?" tankte jag. Jobbet, som de kallar marknadsforing pa hog niva, visade sig alltsa vara att man stor folk som ar ute pa sin livs basta promenad for att prata om roda korset och fa dem att betala pengar en gang i manaden. Provosionslon pa det ocksa.

Jag sa sahar till han som hade hand om mig: "This is nothing for me". Darefter lamnade jag stallet. Nu kanske nagon av er tanker sahar: "For helsike min van, du ar ju fattig som en kyrkratta och ater direkt ur soptunnorna". Till er skulle jag vilja saga sahar: "Ta pa dig ett par hogklackade svarta laderstovlar, en jattekort kjol och ett slitet tublinne. Stall dig sen bakom Sesamhuset i Jonkoping och fraga medelalders man om de inte vill kopa lite tjanster for en billig slant". Det kan ju ocksa bli bra pengar i slutandan. Provosionslon.

Efter att jag lamnat gick jag en an en gang en promenad pa stadens gator. Satte mig utanfor operahuset och at en fruktansvart god macka som min van och sambo hade gjort at mig. Darefter gick jag och letade efter skyltfonster dar det fanns lappar som fragade efter personal. Alla ville ha cv av mig, nagot jag givetvis inte hade med mig. Jag gick da hem och satta mig i tradgarden. En liten del av det dar vinet ville ocksa gora mig sallskap. Sallskapsvanlig som jag ar sa lat jag givetvis vinet vara med under denna stund. 

Idag sitter jag vid en dator och ska skriva ut mitt cv. Sen ska jag ga denna langa promenad igen och lamna mitt cv pa fyra olika stallen.

Dessa stallen ar:

1. En Italiensk restaurang som kockens hogra hand
2. En resebyra
3. Ett cafe
4. En souvenirshop bredvid operahuset.

Onska mig lycka till, eller good luck som vi sager har nere.
Ha en angenam vecka!
Er van
Freyr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0