Mycket nytta och en del nöje

Tjena allemannas!

Idag är en sån där dag man vill leva livet och man vill aldrig att den här dagen ska ta slut.

De två senaste dagarna ska jag berätta om just nu. Goliat har berättat om att han lämnat landet och åkt hem till ett kallt helvete där snön aldrig slutar falla och solen aldrig skiner. Där ska han spela bandy med en liten smula extra i plånboken tillsammans med ett heltidsjobb på konsum. Ni kan hälsa på honom och peka och skratta på konsum dalvik. Ni kan hälsa från mig samtidigt.

Igår (fredag) var en bra dag för mig. Jag gick upp relativt tidigt och stack till närmsta internetcafé. Där sökte jag lite fler jobb än jag sökt tidigare samtidigt som jag märkte att tidigare sökta jobb faktiskt gav reaultat. De gillade mitt cv och ringde mig. Det var en lycklig kvinna i sina bästa år som bad mig komma till henne om tre timmar. Jag åkte då dit och hade en intervju med en vacker kvinna vid namn Lyssa. Hon gillade mitt utseende och vad jag sa så på måndag får man se om man får jobbet. Då ska jag haka på en kille och verkligen se vad de sysslar med. Marknadsföring sa de. Men marknadsföring innebär ju så mycket så jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska göra om jag är ärlig. På måndag ska jag se vad de gör och samtidigt hålla ett öga öppet. Kan ju hända att jag får jobba med det över sommaren.

Samtidigt som de väntade på mig att stiga in på en arbetsintervju igår ringde också en annan kvinna till mig, förmodligen fin som en blomma på en ljuv sommaräng, och ville prata med mig. Det var från kids-jobbet. Där man skulle stå under ett tält (likt jobbiga teleabonemangförsäljare) och fråga om föräldrar ville ha en bild på sina söta barn och sen få det framkallat. Jag sa givetvis att det var något för mig och att jag också ville resa runt Australien. Det är nämligen det jobbet går ut på. Men reser dit arbetsgivaren vill att man ska resa och står på ett ställe och frågar föräldrarna. Dock är man tvungen att åka till antingen Melbourne eller Brisbane för att åka på en betald intervju. Ni som tror såhär: Gör det då! Tänker lite fel. Det är ca. 100 mil till Brisbane och 150 mil till Melbourne. Alltså precis som att man skulle åka till antingen södra Tyskland eller till Kiruna bara få att gå på en arbetsintervju, sjukt långt. Jag ska fundera på saken. Fömodligen kommer jag inte ha ett jobb tillsammans med kids. Får se hur det går på måndag helt enkelt.

Efter att jag vart på intervjun och fått samtalet från kids-jobbet gick jag mot city. Under tiden blev jag lite småhungrig och letade efter Mcdonalds. Efter ca fyrtio minuters vandring hittade jag det och såg att det stod tio personen utanför och bara stirrade. När jag närmade mig hörde jag en hög röst. Jag stod sen utanför och tog sällskap med de som bara stirrade. Det visade sig vara en man i myskläder som stod och skrek på en chef inne på Mcdonalds. Svinarg var han. Jag hörde inte hela samtalsämnet men hörde orden: Cunt! Fuck! Damn! Shit! och förstod direkt att han inte pratade bra om chefen i fråga. Jag gick förbi mannen och gick fram till kvinnan i kassan och beställde en lilla menyn.

Idag har också vart en givande dag. Vi har:

1. Tvättat
2. Ätit en stabbig frukost
3. Skjutsat Sebbe till jobbet
4. Kollat lägenhet (visade sig vara en rökluktande knarkarkvart, fanns inte ens sängar till oss båda. Fastighetsägaren bad om ursäkt till oss båda)
5. Kört tillbaka till Glebe där vi bor och sovit i solen

Mycket nytta och inget nöje tänker ni. Fuck no tänker vi. Efter att vi hämtat en torr och nytvättat klädtvätt gick vi direkt till närmsta bottleshop och köpte 10 liter vin. Detta är vin som vi vaskar.

Vi kommer ha en trevlig lördag.
Ha en trevlig lördag!
Med vänlig hälsning
Freyr

Kommentarer
Postat av: Kayan

Jag gillar din statusrapport och ser fram emot fler. Vänligen, Kayan

2010-11-20 @ 11:43:51
Postat av: Jonte I

DU är fin anton!!! hälsa jon också!! Jag har passat mig för den norska hbt rörelsen sen senast vi sågs... så du vet!!

2010-11-20 @ 13:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0