Marknad och mat man känner till

Hej allesammans!

Idag vaknade man upp på samma sätt som alla andra dagar, dyngsur av svett och trött. Naken var jag också. Dagen började med att Jon kommer ner från övervåningen och sätter sig i utkanten av mitt rum. Jag ber honom då ge mig en flaska med vatten. Jag får ett nej till svar. Fortsätter fråga var femte minut i ca en halvtimme men han fortsätter säga nej. Jag får då pallra mig upp och hämta det själv. Vi har inte pratat med varann sen dess.

Vi tog sen med oss två handdukar ut i trädgården för att få några soltimmar. Solen står nämligen högst upp på himlen idag och gassar utöver det vanliga. Soltimmar för mig innebär femton minuter, efter det är jag röd som en färdigkokt kräfta. På marknaden vi var på idag trodde folk att jag besökt ansiktsmålningen. När jag sa att jag inte hade det utan bara hade röd hud skrattade de åt mig och tog kort.

Det har inte hunnit hända jättemycket idag men vi har i af vart och handlat. Tacos skulle vi äta. När vi hade packat ner nästan allt vi behövde kom bröderna Jonasson på att de ville äta spaghetti med köttfärssås idag igen. Detta är en maträtt som vi ätit runt 25 gånger sen vi kom till det här landet. Jag blir också den som alltid får laga det. När man lagat klart tänker man att det bara är att sätta sig vid bordet och börja äta. Då kommer man på att bröderna Jonasson har ju varsin sån där Iphone som de inte kan slita sig ifrån. Då blir det givetvis jag som får stå för dukandet också. Tror ni att jag är den som får börja ta mat? Om svaret är ja, tro inte det för länge.

Bröderna Jonasson har också fruktansvärt rolig humor. När vi var ute och gick en sväng berättade jag för dem hur trött jag var igår och att jag nästan somnade igår när jag lutade mig mot ett biljardbord fick jag också in på ett hörn att en kille (riktigt lik Wayne Rooney) hade sagt till mig att jag borde ta en red bull. Då kom bröderna Jonasson på massa anledningar till varför han sagt det.

Anledning nr 1. Du är ful
Anledning nr 2. Du får vingar och har något att visa upp för en gångs skull
Anledning nr 3. Du är tjock och måste orka springa
Anledning nr 4. Du är tråkig att vara med så han ville att du skulle få vingar och flyga därifrån

Jag skrattade inte en enda gång när de sa de här sakerna. Nu kanske ni förstår hur ensam jag känner mig när Goliat åkt. Man visste att man alltid hade en axel att fälla sina tårar på.

Ha en bra dag!
Freyr

Kommentarer
Postat av: Goliat

Freyr jag kommer till dig snart, så ska vi ha kul tillsammans. så kan vi gå tillbaka till det gamla livet när jon var pappa och fick lugna oss :) Pratade med din mamma i lördags också. trevligt.

2010-11-22 @ 14:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0