Livet vander bra snabbt ibland

Hej allesammans!
Forsta delen av gardagen ar nu bortglomd historia och vi har kommit overrens om att aldrig mer prata med agenter som bor langt bort.
Vi hittade ett hostel som var nastan for bra for att vara sant. Som jag skrev tidigare fick vi en bra deal av den glada receptionisten. Efter en powernap fran ovan och en snabb dusch motte vi vara nya rumskamrater, ett par fran Skottland och en ensamvarg fran England. Kanonmanniskor alla tre. Vi tog oss sedan en sa kallas fredagspilsner och sen var det igang. Brisbanes nattklubbar ar fina stallen och man blir imponerad av det allra minsta. Goliat blev speciellt imponerade av unga kvinnor som dansade i burar. De hade blaklader overall pa sig och dansade robotdansen i takt till musiken. Vi discodansade en stund for att sedan ta oss en liten nattburgare hos var kare van Ronald. Sen gick vi och la oss igen i god tid. "Det ar ju en dag i morgon ocksa", sa Jon och log sitt bredaste. "Vad menar han?" viskade da Goliat i mitt ora. Jag forklarade inte for honom sa Goliat kunde inte sova i natt for att han tankte sa det knakade i sangen.
Idag var vi uppe med eftermiddagstuppen och traskade ut till en klarbla himmel. Ca 25-29 grader varmt och gassande sol. Det var sa man skamdes och blev rod pa kinderna. Sahar i efterhand har jag markt att det var for att jag glomt att smorja in mig idag som jag var rod. Goliat gar och river mig i nacken hela tiden och fragar om det gor ont. Nar man sen vander sig om sager att han hans brossa Fille alltid gjorde sa pa honom nar han var en liten rackarunge.
Pa var lilla promenad idag har vi sett foljande bra saker:
1. Hoga hus
2. Ca 80 cyklister med cykelhjalm
3. Odlor stora som katter (en borjade springa ifran oss en gang. Goliat borjade da fnissa och holl om Jon i radslan om att den skulle vanda. Sann historia)
4. En vacker kvinna med lang klanning som korsade gatan
5. En botanisk tradgard
6. Ungefar sex brollopssallskap i en botanisk tradgard
7. En ensam asiat som gick baklanges
8. Snabba batar pa vattnet
9. Ett sallskap statyer (Goliat lurade Jon att det var riktiga manniskor, Jon ville da ga over och ge dom pengar)
10. Mohippa (Goliat fick stalla sig i en telefonkiosk med tva medelalders kvinnor vid sin sida. Jag fick bli spankad av en ung kvinna)
Kort och gott sa kan man saga att Brisbane ar en bra stad dar det ar full fart, aven klockan atta pa morgonen. Marknaderna borjar da namligen. Idag ska vi ta oss ett riktigt gott glas med icetea och sitta vid brasan och lyssna pa klassisk musik. De andra ungdomarna pa vart hostel ska nog ut till nagon form av disco och dansa och bete sig olampligt. De kommer nog vara nagot de kallar bakfulla da. De blir oftast trotta och hangiga da for att sedan kopa sig en flaska med vatten. Jag skulle inte vilja veta hur det kanns men ska nog fraga dem hur det var pa discot i morgon bitti efter att jag tagit min morgonjogg.
Ha en trevlig afton!
Mvh Freyr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0