Härliga stunder och drömliv

Tjabba allesammans! Hoppas ni har det bra. Jag har det bra, Jon har det bra, Sebbe har det bra och Goliath har det bra. Idag är det lite molnigt dessvärre. Vi väljer då att ta en buss som tar en timme med destination coogee beach. När det är molnigt i detta land har man ändå möjlighet att bränna sin hud, vilket med största sannolikhet kommer bli ett faktum inom två timmar. Jag bad Jon smörja in min rygg tidigare idag men han vägrade på grund av att det bor några tyska kvinnor bredvid oss på parkeringen. Varje dag när Jon vaknar går han direkt över till deras bil och knackar hårt på rutan så de vaknar och skriker på ett främmande språk. Jon väljer då att inte säga något utan ler bara dirt bredaste leende åt dem. Sen traskar han över till busshållplatsen och åker till jobbet. När jag vaknar däremot är det andra bullar. Jag har ju inget jobb att åka till så jag sätter mig bara i trädgården med en stark solkräm i min ena näve och billigt lådvin i den andra. Nu tänker ni säkert såhär: Åh! Vad skönt det måste vara att bara sitta i en stol och ta det lugnt utan tröja i november månad. Till er skulle jag vilja säga såhär: Det är fantastiskt härligt. När Jon sen kommer hem skäller han ut mig efter noter för att jag inte städat lägenheten utan bara suttit stilla hela dagen. Jag daskar honom då lite lätt på stjärten och säger: Vad fin du är idag gubben. Då blir han på bättre humör, ger mig en blöt kyss och säger: Du är en så bra sambo Anton Freyr. Jag vill inte byta ut dig mot någon i hela världen. I förrgår var vi på bio igen. Såg den där nya Harry Potter. Man satt där och gjorde sitt bästa för att hänga med i den snabba engelskan. Efter ett tag kom jag på att jag inte ens hängde med i handlingen. Dumbledore hade tydligen dött och gett Harry uppdraget att hitta massa halsband. Harry hade skaffat sig en flickvän. Jag fick reda på det genom att han började hångla med Ron Weasleys lillasyster i köket helt utan anledning. Sjukt. Filmen var rätt dålig också. Det som hände innan filmen var bra mycket roligare. Hanna ville också kolla på filmen med oss. Tog då med sig sin sambo Tommy. När vi stötte på dem utanför bion visar Det sig att Sebbe och Tommy är gamla klasskompisar. Helt sjukt. Hoppas det går att läsa någorlunda. Hejdå. mvh Freyr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0