Ensamvarg

Halla allesammans!

Idag ar en san dar dag som man inte vet vad man har den till. Jon fick ju som sagt jobb igar. Jag har som sagt fortfarade inget jobb. Detta innebar kort och gott att han ar och jobbar och jag gar runt i en av jordens storre stader helt ensam. Jag kande efter ca 30 minuter av min vakna tid att sa har kan jag ju inte ha det. Jag gick da till det hostel dar vi tidigare bott och bad om att fa sitta vid datorn en liten stund. Han ville da ha massa pengar av mig. Jag testade om det gick att hota honom med att jag hade en pistol i fickan man han gick inte pa det. Jag gav honom de trettio pix han ville ha och gick lugnt och sakta och satte mig framfor skarmen. Dar hittade jag nagra guldkorn dar det stod att man fick starta jobba immediatly om man hade ett bra cv. De kommer ringa en ocksa. Jag skickade till ca 4 arbetsgivare och sen dess har jag bara vantat.

Gick ner en stund till Sebbe som lag i graset och njot av det fina vadret vi har blivit tillgivna idag, i skrivande stund sitter jag i hans lagenhet i korsdrag och fryser. I rummet intill ligger en skotsk kille och sover och vet inte ens om att jag ar har. Jag har dock fatt lite gjort och har skickat mitt cv till ytterliggare tva arbetsgivare. Forhoppningsvis tycker de att det ar exotiskt med en hyfsat bra engelsktalande, ratt sa mullig islandssvensk som ska vara i vagen i tva veckor for att sen hamna i exakt den har sitsen igen. Pa mitt gamla jobb i Sverige var det ungefar sa. Jag tog studenten, alla blev forvanade over mina utomordentligt bra betyg jag fick, sen var jag hemmafru i tre manader. Darefter ringde det ett samtal fran min blivande arbetsgivare, detta for att min svagerska tyckte sa synd om Alexandra for att hon fick forsorja mig mig och hotade sin chef till doden om han inte ringde mig. Han gjorde da det och han har sagt till mig manga ggr att det var bland de storre misstagen han gjort.

Hur som helst, nu sitter jag i af bara med fingret pa den grona luren pa min dyra Nokia 1616 och vantar pa samtal. Har fatt tva samtal idag. Ett fran en kille som sokte Sebbe for att han skickat ett sms fran min telefon och ett fran Jon som bara fragade vad jag gjorde och berattade lite om sin nya arbetsplats. Daremellan har det blivit lite mobilspel. Forhoppningsvis far man ett samtal inom en timme eller tva sa man kanner att man gor nagot av nytta.

De har jobben har jag sokt:

1. Assistent at en elektriker, kande att det kanske var dags att hoppa pa det sparet igen.
2. Dra in valgorenhetspengar pa ett callcenter, kandes som att jag vet hur man sitter pa en stol och ringer folk sa det bor val funka.
3. Customerservice pa ett callcenter, har kan man dra vita logner och hoppas att de stammer i slutandan.
4. Jobba med massa kids pa en fotostudio, sa att fotbollsskolan faktiskt hade gatt bra i ar och att jag alskar barn.
5. Ett jobb dar de skyltade med att man reste ensam och behovde vanner, ingen aning om vad jobbet gar ut pa men jag kanner mig ganska ensam just nu. 

Jag har i af bestamt mig for att i morgon ska det inte vara en till san har dag. Kanske sticker over till Hanna igen utan att hon vet att jag kommer. Hos henne finns det en dockningsstation dar man kan lyssna pa lite musik och sadar. Vet inte vart hon fatt den ifran men det vore kul att ha en san.

Pa aterseende.
Freyr


Kommentarer
Postat av: Jakob

Hej, vännen min! Börjar det kännas lite hopplöst. Ett tips: gå ner till hamnen och kolla om de inte har ett kontor för löskefolk där, som kan hjälpa till vid in- och utlastning. Restaurangerna, särskilt de som ligger nära stora arbetsplatser, behöver ofta folk. Det är förödande att sitta i en lägenhet och vänta på att en dyr nokiatelefon ska ringa - var ute och träffa folk. Du är den bästa reklampelaren för dig själv, inte ett skrivet cv eller ett namn på ett papper, om än aldrig så exotiskt och islandssvenskt. Gå inte på den myten själv, låt, om möjligt andra gå på den myten, men du ska veta bättre!

Lycka till, vännen! Jag vet att du klarar detta bättre än någon annan, men du får inte försjunka ner i passivitet!

Kör hårt!

Pappa

PS. Tror på dig! Du är bäst! Ds.

2010-11-18 @ 07:03:38
Postat av: gudrun

hej min son kul att läsa eran blogg ni skriver så himla roligt.men jag börjar undra vart Goliat har tagit vägen...

ha det kul hoppas du får jobb snart

kram mamma

2010-11-18 @ 11:57:47
Postat av: Asta J

Tjena Broshaan! Låter inte allt för kul det där med inget jobb. Men snart vänder vinden och dagen blir din. Annars låter det som att ni har det fruktansvärt bra. Fortsätt med det och lev ut till det sista! / Lillasyster

2010-11-19 @ 09:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0