You shot a doe!

Toudilou allesammans! 

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård,
gott intill morgondimma.
Månen sänker sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran.
Snön lyser vit på taken,
endast Tomten är vaken. 

Mina damer och herrar, julafton är här! 

Denna dag har man hunnit med det där man gärna vill hinna med. Skrivit det mest personliga god julet man skrivit någonsin, på Facebook, vart med på Bingo lottos uppesittarkväll genom Skype, ätit en stadig frukost med nära och kära, sett goda vänner få elektroniska videojulkort via mail, skjutit rådjur på lokalpuben och delat på ca fyra kannor öl. 

Det här är en bra dag, ta vara på den. Det bästa med julen som jag vet, det är inte julmat och alla paket. Det är att på julen man verkligen känner, man vill va´ tillsammans och trivas som vänner. Så känner jag verkligen. Det är kärlek i luften nu. Alla är glada, alla har roligt och vädret blev helt plötsligt fantastiskt bra. Kan tänkas vara ca 30 grader varmt och strålande sol. Vad går då upp mot en trevligt sittning precis utanför dörren och varsin kall pilsner i din hand?



Det varma vädret vaknade vi dock inte upp till. Vi vaknade först och främst av att Jon skulle dra till knegerian vid åtta snåret. Jag vaknar då upp och lyckas få till en riktigt angenäm Skype-konversation med nästan alla jag känner. Ganska långt ifrån alla jag känner, på grund av att jag är en relativt populär person, men det var några i alla fall. De tyckte om vad de såg på bildskärmen och sen la vi på. Därefter åt vi en riktigt dyr frukost på ett café i närheten. Anthony åt den dyraste frukosten men var också gladast. Detta märktes ganska väl för han var den som sen ville gå till den lokala och skjuta rådjur och dricka tre kannor findricka tillsammans med mig medan Oscar var ute på sin löprunda. Det blev 1-1 i matcher. Totalt står det 2-2. Vi kommer skjuta rådjur ca 30 gånger till har vi kommit fram till. 



Efter att vi lämnat puben skildes vi åt i ca tio minuter. Jag var och handlade öl till sittningen och det visade sig att Anthony gick på impuls-shoppingrunda. Han tyckte att våra väggar såg lite för vita och tråkiga ut så grabben köpte en tavla som numera pryder tornet på vår våning. Suverän investering anser jag, vad anser ni? 



Vi kommer senare idag ta en buss in till de mer centrala delarna, närmare bestämt till min vän och gamla kollega Hanna, för att fortsätta denna än så länge fantastiska dag. Det bjuds där på svensk påsk-, midsommar- och julmat tillsammans med diverse procenthaltiga drycker. Vi återkommer med resultatet av denna kväll när vi vaknat till liv innan nästa julfirande, då de egentligen firar jul på juldagen här nere. Suveränt!

God jul!
Med vänlig hälsning
Er vän och blivande älskare
Freyr

Kommentarer
Postat av: Pelle

God Jul, Anton!

2010-12-24 @ 12:47:00
Postat av: da

2010-12-24 @ 15:44:39
Postat av: danne k

GJ

2010-12-24 @ 15:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0