Nya ansvarsområden

Hejsan allesammans!

Nu tänker ni säkert att jag menar bloggandet i och med att jag har försökt axla manteln nu i Antons frånvaro. Så skulle det kunna vara. Men det är mycket större än så. Jag har idag fått göra ett prov på flygplatsen. Ett prov i flygplatssäkerhet. Jag gjorde bra ifrån mig på provet och är numera stolt ägare av den här brickan.



Den är till för att identifiera mig och för att jag ska kunna scanna mig igenom låsta dörrar. Men först, innan dom släpper mig lös måste jag varje gång gå igenom säkerhetskontrollen. Det börjar med att jag scannar mitt kort så att mitt ansikte och namn kommer upp på en datorskärm. En storvakt slänger ett öga på skärmen för att sedan på ungefär en halvmeters avstånd kolla på mig med iskall blick. "Han är grön" tecknar han. Då börjar jag packa upp min lådor på ett rullband. Under tiden dom röntgas kilar jag lungt och stilla igenom metalldetektorn. Klarar jag mig utan pip kan jag börja lasta på mina lådor på vagnen igen. Efter detta väntar en kroppsvisitering med tillhörande sprängämneskontroll. Nu är jag redo.

Jag känner mig viktig när jag går omkring där på flygplatsen med brickan runt halsen. Ser jag en väska utan ägare, rapportera! En dörr som står på glänt, smacka igen den! Det gäller att agera. Den här
brickan betyder ansvar.
Tillsammans ska vi göra Sydney airport till en säker plats att vistas på.

Mvh
Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0