Natteravn

Hej allesammans.

För ungefär en timme sen vaknade jag av att mobilen ringde, klockan var då 04.30. Det var Oscar. Han hade ingen nyckel så han undrade om jag kunde komma ner och öppna åt honom. Det gjorde jag. När jag öppnade dörren stog han där och stirrade iförd en tröja som liknar den Dexter har när han mördar folk. Så jag blev rädd till en början men sedan kramade oscar om mig som tack för att jag öppnade. Jag kände mig uppskattad för första gången på jag vet inte hur länge. Vi gick gemensamt upp för trappan. Under tiden berättade han om sin dispyt med taxichauffören. Lite för högt. När vi kom upp väljer han att tända lampan. Fortsätta prata för högt. Sedan sätta på musik. Det är något som han nu har gjort i en och en halv timme nu. Jag ligger här klarvaken och jag som inte hade planerat att gå upp förens 07.30.
Med facit i hand så hade det kanske varit skönare om det var Dexter som stod där i dörren.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0