Knegerian och inflyttningsfest

Tjabba allesammans!

Igår var en härlig dag, förutom när jag satt och åt frukost och möttes av Anthony och Oscar som skulle till stranden och bränna sig. Jag satt och väntade på att klockan skulle bli tillräckligt mycket så jag kunde åka och jobba. Jag tackade inte Gud för den när det var klarblå himmel och strålande sol. När jag har lediga dagar ska han envisas med att ställa fram sina moln och kanske hälla en droppe vatten eller två över mig. Förutom idag, för det är nämligen strålande sol och klarblå himmel idag. Men då har han istället gett mig ett tungt huvud så jag inte orkar flytta min kropp från sängen. 

Jobbet går i af bra och de är snälla mot mig. Det härliga är att man får betalt i kontanter direkt i näven när arbetsveckan är slutförd. De körde inte riktigt den stilen på mitt gamla jobb. Jag gillar den nya metoden bättre. Man känner att man lever efter att man gått från arbetet när man ser pengarna i handen framför sig. Be er chef köra samma stuk till er så ska ni känna att arbetslivet blir bra mycket bättre. En annan anledning till att det känns bra kan ju vara för att man vet att man alltid har en efter-jobbet-öl som står och väntar i kylen. En tredje anledning kan vara att det är ca 25 grader och sol när man går från arbetet. Be er chef komponera ihop detta så blir man glad över att ha pengarna i handen som man kan lägga på ölen nästa dag. Det med vädret blir svårt. Åk iväg över vintern eller något. 

Såhär ser jag ut när jag jobbar, t-shirt och förkläde. Jag blir tilldelad diverse olika färska kryddor, sallad och potatis med rolig form i början av dagen. Det ska jag tvätta av i diskhon ni ser i bild. På de färska kryddorna ska jag sen plocka av bladen och slänga stjälkarna. Fruktansvärt träligt och det är helt omöjligt att göra det snabbt. Sen ska man snurra runt det i en sån där salladstork så det blir torrt och fint. Sen lägger man ner det i en plastburk med lock och ställer in det i kylen. Salladen gör man ungefär likadant med och potatisen skrubbar man lite så jorden försvinner. Detta ska man sen mixa med att en gång om dagen tvätta fritösen och ta hand om all disk som kocken lägger i den andra diskhon som också syns i bild. Svårare än så är det inte. Här står jag runt fem timmar om dagen och sköter mina uppgifter på ett ypperligt sätt så jag kan fortsätta leva vidare i detta klimat. Det är ju självklart lite ledsamt att missa de där soltimmarna mitt på dagen men då tänker man bara såhär: "Det kommer fler soliga dagar". För här måste man inte skynda sig till persiska viken på vätterstranden för att ta våra på en av de tre dagar man får där termometern visar över 25 grader celsius. 

Den här veckan fick jag betalt 2 gånger och kammade in ca 1800 pix för fyra dagars arbete. 2 av dagarna var kortare än vanligt ppå grund av mindre att göra. Detta behövde givetvis firas och vi hade inflyttningsfest med grill. Det kom lite goda vänner som var svenska och det kom lite goda vänner som var från utlandet. Det blev en rätt bra tillställning. Inte så mycket folk men i af några stycken. Vi kom på efter ett tag att vi har ju egentligen ingen att bjuda så det blev faktiskt jättelite folk. Men burgarna var goda i alla fall, de åt vi upp. Sen åkte vi in till stadens mest centrala delar och levde loppan. Nu har man vaknat upp och känner att man hade kul igår. Sorgligt att man alltid ska må som sämst efter att man haft kul. När man gör tråkiga grejer får man höra att det känns bra efteråt. Vad säger man när man ska ha kul? Ja vi går och har lite kul, du kommer må piss efteråt. 

Nu ska jag äta en dyr frukost. Jag vaknade nämligen av Jon idag som lada ansiktet på min sängkant och sa: "Mamma vill att vi ska lägga mycket pengar på mat, så nu vill jag att du vaknar gubben" samtidigt som han log sitt bredast leende. Efter det ska vi till stranden och bada i saltvatten. 

Sov sött.
Er Freyr

Kommentarer
Postat av: gudrun antonsdottir

Hej min son du ser fin ut i dina nya arbetskläder. vilken toppen lägenhet ni lyckades få tag på.ha det bra ¨kram mamma

2010-12-12 @ 14:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0